Четвърт век


Преминаваме през живота си като постоянно си поставяме цели, задачи и все се стремим към нещо. Често далечно, в повечето случаи непостижимо. Мечтаем как ще покорим света, а не се възползваме и от половината възможности, кацащи на рамото, или падащи в краката ни. Искаме много, бленуваме много, задоволяваме се с малко. А стремежът сякаш е създаден, за да ни държи будни, нащрек и да не позволява да се счупим и полетим към бездната подобно на античен летец.

Предполагам, че това противоречие е едно от нещата, които ни правят хора.

Красотата на несъвършенството.

До двадесет и петата си година трябваше да съм написала първия си велик роман, да съм заснела първия си велик филм, да съм преплувала Босфора, да съм обиколила част от света. Да живея край морето, да съм се научила да карам мотор. Ей такива неща, които човек си въобразява с поразяваща наивност в тийнейджърските години, докато седи на терасата и зяпа звездното небе.

Идва един прекрасен момент, в който рождените дни са по-скоро източник на стрес, тревога, притеснение и задуха. Заради собствените ни нереалистични очаквания, заради идеите на другите за нас. Защото в един момент от толкова планиране и препускане напред към представата, губим красотата на настоящето.

Нима има друг живот освен него?

Каквото и да си говорим, всичко е концентрирано в днешния ден. Вчера и утре са абстрактни понятия, а времето си тече. И няма да усетиш как ще дойде следващия рожден ден – хубава и ужасна дата.

Затова, на днешния ден, както и по-нататък, мисля да се вглеждам в дребните и на пръв поглед незначителните детайли, които го изграждат.

Вместо да се шашкам за това какво съм постигнала и какво не през този първи четвъртък век от временния ми престой на планетата.

Може би е по-умно да си направя пълна равносметка и да си поставя още поредица от дръзки цели?

Може би, но със сигурност няма да е по-приятно.

А за един хедонист това е от първостепенно значение.

Както всеки знае, обещанията са за това да се нарушават. Целите са за това да се променят.

А живота е за това да се живее вместо да се планира.

Нали знаете? Онези кадри, протичащи между другото, в очакване на Големите Събития и Великите Постижения.

Благодаря на всички, които се сетиха за мен през този десети май, на приятелите, които имам и за всички дарове, получени, оценени или пък не чак толкова.

Благодаря и на двамата, довели ме на света.

И те имат годишнина на тази прокълната, смахната дата.

Запознали са се тогава.

Суеверните ще кажат, че е съдба.

Атеистите ще им се присмеят.

Учените ще цитират теорията на вероятностите.

А аз ще съм благодарна, че се е случило.

Честита ми двадесет и пета година под променливото небе.

P.S. Получи се една идея по-псевдофилософско, отколкото го бях замислила, ала така ми дойде.😉 А човек не трябва да спира естествените си пориви… макар в определени ситуации да е препоръчително.

16 thoughts on “Четвърт век

  1. Ми, до 26 имаш време за великия роман. Достоевски например си ги е писал неговите за под година. А пък филм се прави и за по-кратко, а пляцикането в Босфора винаги ми е звучало нехигиенично🙂

    А по темата – ЧРД с пожелание следващите години да изпълнени с хубави, паметни мигове – били те големи успехи или малко, но ценни жестове

  2. Хей,честито !
    На 25 години Кубрик все още не е достигнал висотата си !Нито пък София Копола.
    Очакваме в следващото десетилетие какво можеш.

  3. О, пет петилетки! Честито! желая ти много успехи, щастие и най-важното – здраве! И още мноого петилетки да ни радваш🙂 За следващата петилетка да ще го празнуваме с премиера на филм по твой сценарий, усещам аз🙂

    ПС И да не съм те видял днес по блоговете!😛 Довечера така да се насвяткаш, че после да те е срам от веселбата, която си спретнала😀 Весело изкарване😉

  4. Великото тепърва предстои.🙂
    А напоследък се оказва, че най-талантливите хора, които познавам са или телци или стрелци. Отговаряш и на таланта и на зодията. ;D
    Всичко най-хубаво!🙂

  5. Ех, не съм си донесъл подаръците, но пък си нося великият ти роман (вчера си го купих и още не съм го прочел, но отзивите на критиката и публиката са впечатляващи), та ако може един автограф на титулната страница? :))

    Пожелавам ти не всичко, но почти всичко, не от това, което си плануваш, като мишките и хората, а от онова, за което бленуваш вечер на терасата, не да ти се сбъдне, а да го случиш, защото като гледам/чета малко ти трябва.🙂

    Успех и ЧРД!

  6. Честит Рожден Ден и от мен! Дано в следващата четвърт от века да се радваме и на планувания роман! Пожелавам ти слънчево бъдеще! Дерзай! :)))

  7. Честито рожден ден и тук🙂

    Няма да ти пиша дълги пожелания за това, какво (би следвало) да те очаква зад ъгъла отвъд личния ти четвърт век, но да знаеш, че каквото и да е то, ще стискам палци да те прави щастлива, да те обогатява и да ти носи нови емоции и изживявания.

    Като стана дума за зодии – никога не съм ги приемала прекалено сериозно – и при все това, някак по инстинкт, винаги разпознавам и харесвам майски телци.

  8. Жива и здрава да си, пък няма какво да го мислиш какво било, какво е и какво ще е.;)
    Честит рожден ден!
    Поздрав с това, което слушам в момента.

  9. @troubadour – Това доста хора го препоръчват, да се пише колкото се може по-бързо, пък после ако щеш да направиш 15 редакции на произведението. Само трябва да се стегна и да си заредя вътрешната мотивация, както и дисциплината. В това отношение блогът е добро упражнение – като във фитнес център.😉 /да си имам и сравненията/. Благодаря за поздравите! Да ти се връщат.

    @Точка, страхотен поздрав! Благодаря сърдечно.

    @alfredpacino, и аз с такива факти се успокоявам, после се сещам, че Орсън Уелс е направил Гражданина Кейн на моята възраст. Но това не е повод за депресия.🙂 /Да спазвах и аз собствените си указания/

    @lammoth, това може да стане и по-скоро, за филма де.😉 Първо пет минутки, после новела, след това пълнометражен филм.😉 Ще поживеем, ще видим.😉 Хаха, благодаря и на теб.😉 Иначе вчера бях добро дете и пих само по чаша-две вино, все пак беше делничен ден и днес се предполага, че трябва да работя.😉 Но виж за събота – обещавам да изпълня указанията ти!🙂

    @Змей, а дано.😉 Радвам се, че на зодията им се носи и хубава слава – по едно време всички като че ли бяха се наговорили, че телците били най-големите гадове на зодиака, `щото мислели само за пари.😉

    @На Nostro с любов, Графинята.
    Харесва ли ти това посвещение?😉
    Пожеланието ти кърти акведукти, благодаря.

    @Адара, благодаря, трябва по-често да се стягам и да работя, че иначе и в следващия четвъртък век няма да е готов прословутия роман.😉

    @Скай, най-важното е пожеланието да е от сърце. Едни от най-добрите ми приятели са телци, родени през май. И аз гледам да не гледам много сериозно на астрологията, приемам я предимно от забавния й аспект.😉

    @Милена, фейо очарователна, денят ми завърши точно с тази песен. Чудничко, по ирландски. Благодаря.😉

  10. Ееее, благодаря, синьорина, трогната съм.😉 И аз много се радвам, че хоризонтите ни се пресекоха. Само че още не сме го полели, срамотЪ си е.😉

  11. Хех, върху орехчета, май има мазохистична страна у тебе.😉
    Иначе е просто, уговаряме ден и час, дневно меню, листа с вината и готова работата.😉 Simple, huh?

Leave a Reply

